Casa Biancamore
Concept Store
Paestum (Sa)

10

Esaltare il concetto di benessere attraverso la natura con l’utilizzo di materiali semplici ma ricercati. Un grande mobile espositivo e contenitore in rovere naturale con un pavimento che rivisita le classiche cementine di un tempo. Un lavabo in pietra di Paestum dove il cliente ha la possibilità di provare i prodotti, sormontato da una cascata di verde.

Questi gli elementi principali che rendono l’ambiente familiare e rilassante. La sfida più grande è stata quella di rendere reale la visione di life style attraverso l’arredo e attraverso il concept generale. Il tutto accompagnato da una grafica e una comunicazione capillare che ha dato la possibilità di sviluppare la customer experience nel miglior modo possibile.

Bringing together simple but desirable materials enhances the feeling of wellness and a return to nature.

A big display case in natural oak, the floor coated “cementine” (old traditional tiles), a big sink made of stone from Paestum, where clients can handle and experience products before buying, surrounded by a waterfall of plants.

All of these elements come together to make a space both familiar and relaxing.

The biggest challenge has been to transform a vision of lifestyle into a reality. Starting from the general concept, followed by the decor, whilst maintaining good communication with the client, we can deliver these new realities, whilst providing a great customer experience.